VÕIMALIKKUSTE VÕRGUSTIK

Andragoogi õpimapp


TRIIN RÕÕMUSOKS

Loomislugu

Loomislugu

Tere tulemast! Mul on hea meel, et oled jõudnud õpimappi sirvima. Põimin siin tervikuks senisel õpiteel loodud tähendused ja mind hetkel kõnetavad võimalikkused. Vaatleja muudab oma osaluse kaudu alati jälgitavat olukorda, seejuures saab muutus võimalikuks tähendusvahetuste kaudu (Saarinen & Lonka, 2004, 298). Kutsun sind õpimapi vahendusel dialoogi pidama, et avastada muutumise märke, tähendusi ja mõju.

Minu õpimapi kontseptsiooni kannab loodusteadustest juhitmiskunsti lõimitud välja metafoor, mis julgustab uurima praegust olukorda, loobuma püüdest kontrollida tulevikku ning leidma sõnade ja tegude kooskõla, tõukab kasutama isiklikke tugevusi ühenduste loomiseks ja kaost uute arenguvõimaluste jõustamiseks (Wheatley, 2002). Andragoogina olen õppinud välja mõju teadvustama ja süvitsi uurima, et leida tunnustava avastamise kaudu elu allikad (Stavros jt., 2015), mis juhivad teed potentsiaali teostumiseni. Püüan õpimapi refleksioonides nähtavale tuua mind mõjutavate väljade jõujooned ja järgida sisemise tarkuse allikaid: avatud meelt ehk uudishimu, avatud südant ehk kaastunnet ja avatud tahtet ehk julgust (Scharmer, 2023). Olen korduvalt kogenud, et sügava õppimiseni aitavad jõuda pigem tähenduslikud küsimused kui täiuslikud vastused ja seepärast kasutan õpimapi koostamise protsessi enda jaoks kõnekate küsimuste sõnastamiseks. Taotlen paindlikku ja terviklikku arengut ning usun, et õpimapist kerkib esile just praegusel hetkel meie ühist õppimist toetav teadmine, tunne või kogemus.

Oma professionaalset tegevust ja eneseanalüüsi andragoogi ja täiskasvanute koolitajana kajastan õpimapi jaotistes: dialoogipraktik, koolitaja ja arengu toetaja. Õppija rollis läbitud teekonda avan jaotises õpiretk. Õpimapi sõnalist osa täiendan loodusfotodega, mis on mind kogemuste tõlgendamisel kõnekate metafooridena toetanud.

Loodan, et mõni siin talletatud küsimus, tõekspidamine või püüdlus annab hoogu olulistele vestlustele, aitab luua uusi tähendusi, suhteid ja võimalusi.


Saarinen, E. & Lonka, K. (2004). Muutumised: Vaimse kasvamise poole. Tartu: Fontes.

Stavros, J.M., Godwin, L.N. and Cooperrider, D.L. (2015). Appreciative Inquiry. Raamatus Practicing Organization Development (toim.-d W.J. Rothwell, J. Stavros and R.L. Sullivan). https://doi-org.ezproxy.tlu.ee/10.1002/9781119176626.ch6

Scharmer, O. (2023). u-lab and the Current Moment. u-lab: Leading From the Emerging Future. [Kursusematerjal]. Massachusetts Institute of Technology.

Wheatley, M., J. (2002). Juhtimine ja loodusteadus: Korra otsingul kaootilises maailmas. Tartu: Fontes.