VÕIMALIKKUSTE VÕRGUSTIK

Andragoogi õpimapp


TRIIN RÕÕMUSOKS

Minu tee

Mina olen hingelt ja juurtelt läbinisti võrokõ, nelja lapse ema, andragoog, dialoogipraktik ja ettevõtja. Olen õppinud ja tegutsenud erinevatel elualadel, vaimustunud sidusatel suhetel ja isiklike tugevuste väärtustamisel põhinevast koostööst ning leidnud oma kutsumuse andragoogi ja tervikliku arengu toetajana.

Millesse ma usun?

Usun mõtte ja sõna loomisejõudu – sellesse, et valides kogemuste mõtestamiseks vaatenurgad ja seosed, kujundame ise aktiivselt oma maailma. Usun kohalolu ja tähelepanu hoidmise väesse – sellesse, et igal inimesel on võime enda ja teiste arengusse panustada, kui hoida tema jaoks turvalist ruumi ja aega, aidata kaardistada hetkeolukord ning leida tugevused ja praktikad, mis toetavad edasiste sammude astumist. Usun inimestesse ja inimsuhete kandvasse jõudu – kohtumised tähenduslike teistega muudavad meid, sunnivad kasvama ja õppima. Usun looduse tasakaalustavasse ja toetavasse väesse – sellesse, et looduskeskkond aitab meil luua tugevama ühenduse iseenda ja ümbritseva maailmaga. Usun sellesse, et elus toimetulekuks peavad olema tugevad juured ja kandvad tiivad – on vaja tunda oma väärtusi ja julgeda unistada.

Minu kogemus

Peamiselt olen tegutsenud noorte- ja haridusvaldkonnas, era- ja kolmandas sektoris. Ligi 15 aastat erinevate mittetulundusühingute liikme ja eestvedaja kogemust on andnud laia silmaringi, julguse ideed ellu viia ning oskused nii üksikisiku, kui ka meeskonna tegevuse analüüsimiseks ja juhtimiseks. Oma tänase olemuse, kõigi teadmiste ja kogemuste eest olen tänulik kohtumistele teekaaslaste ja õpetajatega – igaüks neist on midagi minus muutnud ja seeläbi mu kasvamist toetanud.

2001. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis alustatud inseneriõpet ma ei lõpetanud, ent võtsin sealt kaasa loogilise ja süsteemse mõtlemise, oskuse näha suurt pilti ja mõista selle toimimise tagamaid. Perioodil 2007-2010 saadud õpi- ja töökogemus noorte- ja karjääriinfospetsialistina kasvatas empaatiavõimet, eneseväljendus- ja suhtlusoskusi, õpetas hindama loovate meetodite jõudu inimeste teekonna toetamisel ja keskenduma lahenduste leidmisele. 2010.-2012. aastal Eesti Vabaharidusliidu täiskasvanute õpetajate meistrikursusel osalemine andis avara vaate täiskasvanu õppimisele, kasvatas uudishimu, austust ja imetlust inimeste lugude erakordsuse suhtes. Tänu võrokeelse lastehoiu ja Vana-Võromaa rändkeelepesa eestvedamisele, aastatel 2010-2013, jõudsin tagasi oma juurte juurde ning õppisin tundma tuumväärtuste tähendust inimese eluloos.

Nelja lapse emana olen saanud õppetunde, mida pole võimalik kogeda üheski koolis ja neist inspireerituna otsustasin inimese elukäiku, selle kujunemise põhjuseid ja kujundamise võimalusi lähemalt uurida. Õpingud 2018.-2024. aastal Tallinna Ülikooli andragoogika erialal ja professionaalne tegevus arengu toetajast ettevõtjana elukestva õppe valdkonnas on andnud oskuse kogemusi ja lugusid süvitsi analüüsida ning kasvatanud veendumust, et maailma muudetakse heade vestluste ja koostöös tähenduste loomise kaudu. Edumuse valikainete õpetajate programmi koordineerimise kaudu omandasin oskused koolitusprotsessi ettevalmistamiseks, toetamiseks ja tulemuste hindamiseks. Vabatahtlik töö 2022.-2023. aastal Eesti Andragoogide Liidu juhatuses pakkus võimaluse anda hoogu professionaalse võrgustiku arengule. 2023. aastal Avatud Meele Instituudi Hooliva Kooli programmi konsultant-koolitajate väljaõppe esimest moodulit läbides õppisin tundma ja kasutama mõjusa suhtlemise ja hooliva õpikultuuri põhimõtteid. 2023. aastal panustasin vabatahtliku praktika raames arenguprogrammi “Dialoog kogukonnaga” läbiviimisse ja osalesin kaasava juhtimise koolitusel, et õppida koos dialoogilise lähenemise ja kaasamise ekspertidega teadlikumalt muudatusi juhtima. 2024. aastal juhin “Vunki külale” Haanimaa arutelu, et aidata külakogukondade hääl seadusloomes kuuldavaks teha.